Vesimittarilukeman ilmoittaminen

Kulutus-Webissä pääset syöttämään veden kulutuslukeman sähköisesti suoraan vesihuoltolaitoksen järjestelmään. Lisäksi palvelun kautta voit selata kiinteistösi vedenkulutushistoriaa ja antaa palautetta tai lähettää kysymyksiä.

Mikäli ilmoitat vesimittarin lukeman Kulutus-Webin kautta, mittarilukukorttia ei tarvitse lähettää.

Kirjautuminen Kulutus-Web-palveluun

Palveluun kirjaudutaan seuraavasti:

• tunnuksena on joko kulutuspistenumero (laskusta) tai kuluttajanumero (luentapyynnöstä)
  • salasanana toimii mittarinumero, joka löytyy ilmoituskortista ja vesilaskusta.

Kirjaudu Kulutus-Web-palveluun

Mittarilukemien syöttö

• Syötä päivämäärä (muodossa pp.kk.vvvv) ja uusi lukema. Paina sen jälkeen lähetä ilmoitus.
  • Lisätietoja kohdassa voi lähettää lisäkysymyksiä tai antaa palautetta.
  • Palaa etusivulle.
  • Mittarilukemaa tallentaessasi voit saada virheilmoituksen. Jos ilmoitus poikkeaa huomattavasti vuosikulutusarviostasi, suosittelemme ottamaan yhteyttä vesilaskutukseen, Maina Anttilaiseen kulutusarvion tarkistamiseksi.

Vedenkäytön kulutusraportti

Vedenkäytön kulutusraportista saa tiedot viiden vuoden ajalta. Raportista ilmenee kulutetun veden kustannukset ja kulutettu vesimäärä. Kuluvan vuoden osalta raportti yltää aina viimeisimmän laskutusjakson mukaiseen tilanteeseen.

Vedenkäytön kulutusennuste

Voit käydä katsomassa kuluvan vuoden vedenkäytön kulutusennusteen, josta käyvät ilmi sekä veden että jäteveden perusmaksut ja käyttömaksut eriteltyinä.

Vesimittarin lukeman voi myös ilmoittaa

Askolan kunnan lähettämällä mittarilukemakortilla tai puhelimitse Maina Anttilainen

Vesimittarin lukeman ilmoittaminen kannattaa, sillä omaa vedenkulutusta kannattaa seurata.

Ilmoita lukema säännöllisesti, niin vältyt suurilta tasaus- ja hyvityslaskuilta. Voit huomata myös mahdollisesti vuotavan vesikalusteen tai vesivuodon, jota ei voi muuten havaita.

Voit antaa palautetta, pyytää lisätietoja tai vaikkapa ilmoittaa osoitteenmuutoksesta palautelomakkeen avulla. Vastaamme mielellämme kaikkiin kysymyksiin.

Laskutuskaudet

• laskutus ajalta 1.1.-31.3.
  • laskutus ajalta 1.4.-30.6.
  • laskutus ajalta 1.7.-30.9.
  • laskutus ajalta 1.10.-31.12.