Urheilijoiden palkitseminen

Askolan kunta palkitsee menestyneitä urheilijoita ja joukkueita erillisillä stipendeillä.

Stipendit jaetaan vuosittain Itsenäisyyspäiväjuhlan yhteydessä.

Ansioituneiden urheilijoiden ja joukkueiden palkitsemissääntö
Askolan kunta palkitsee menestyneitä yksilöurheilijoita ja joukkueita erillisillä harjoitusstipendeillä.

Stipendin myöntämisen edellytyksenä on, että urheilija on kirjoilla Askolan kunnassa tai hän edustaa saavutushetkellä askolalaista yhdistystä. Edustettavan lajin liiton on lisäksi oltava SLU:n jäsenjärjestö.

Stipendin saamisen ehtona on lisäksi se, että urheilija noudattaa urheilujärjestöjen eettisiä pelisääntöjä ja voimassa olevaa Suomen Antidoping toimikunta ADT Ry:n säännöstöä.

Stipendiä haetaan erillisellä lomakkeella ja esityksen palkitsemisesta voi tehdä kuka tahansa 18-vuotta täyttänyt henkilö.

Kunnanhallituksella on harkintansa mukaan ja perustelluista syistä oikeus määrärahojen puitteissa poiketa näistä säännöistä.

Kategoriat

KategoriaMenestysSijatYksilöJoukkue
1MM-mitali1HarkinnanvarainenHarkinnanvarainen
2MM-mitali2–3300–500 €100–300 €
3EM-mitali1–3200–400 €100–200 €
4PM-mitali1–3100–300 €100 €
5SM-mitali1–350–200 €50–100 €
6Muu menestys1–3HarkinnanvarainenHarkinnanvarainen

Kategoriaan merkityt summat koskevat yleisiä sarjoja. Junioreiden ja veteraanien osalta stipendi voi olla pienempi, kuitenkin vähintään 50 % taulukon summista. Palkittava on oikeutettu vain yhteen stipendiin toimintavuoden aikana. Nämä säännöt koskevat myös vammaisurheilijoita. Arvioinnissa otetaan huomioon lajien kansallisen ja kansainvälisen kilpailutoiminnan vaativuus ja kilpailuihin osallistuvien määrä.