Nuorisotyö ja -tilat

Nuorisopalvelut on olemassa nuoria varten!

Tarjoamme monipuolisia ja virikkeellisiä vapaa-ajan palveluja nuorille yhteistyössä eri tahojen kanssa. Tuemme nuorten ja nuorisoyhdistysten sekä muiden yhteisöjen järjestämää nuorisotoimintaa tarjoamalla mm. toimitiloja ja avustuksia. Avustusten hakuaika on maaliskuu-huhtikuu.

Nuorisopalvelut haluavat parantaa nuorten elinoloja Askolassa yhteistyössä eri tahojen kanssa. Siksi olemme mielellämme mukana hankkeissa, jotka tähtäävät nuorten elämän laadun parantamiseen. Palvelemme nuoria ja heidän vanhempiaan nuorten kehitykseen ja kasvuun liittyvissä asioissa.
Nuorisopalveluista saat tietoja nuorten harrastusmahdollisuuksista, koulutukseen ja työhön liittyvistä asioista ja nuoria palvelevista organisaatioista. Voit tulla myös muuten vain juttelemaan mistä vaan asioista, oli ne sitten mieltä askarruttavia tai iloisia asioita.

Nuorisopalvelut tarjoavat koulujen loma aikoina erilaisia toimintoja, joista tarkemmat tiedot löytyvät kunnan tapahtumakalanterissa.

Nuorisopalveluiden somekanavat:
Facebook: Askolan Nuorisopalvelut
Facebook: Nuoriso-ohjaaja Peetu
Facebook: Nuoriso-ohjaaja Sissi
Instagram: nuorisotyoaskola
SnapChat: askolannuoret
WhatsApp: Askolan nuorisotyö -ryhmä (ota yhteyttä Peetuun, jos haluat liittyä ryhmään)

Monninkylän nuorisotila Nuta

Helkamäentie 30, 07230 Askola
Nuorisotila löytyy Askolan lukion rakennuksesta entisestä Pajakirppiksen tiloista.

Nuorisotila toimii avointen ovien periaatteella nuorten olohuoneena monitoimitalolla. Kaikki toiminta tiloissa on valvottua ja päihteetöntä. Tila on tarkoitettu nuorten vapaaseen oleskeluun ja ajanviettoon. Nuorisotilalla tarjotaan pientä välipalaa toiminnan aikana.

Nuorisotilalla järjestetään myös ohjattua toimintaa, jotka ovat lähtöisin nuorten omista ideoista ja toiveista. Nuorisotila avaa ovensa syksyllä koulun alkaessa ja sulkee ovensa keväällä huhtikuussa. Tapahtumista ja poikkeuksista aukioloajoissa ja toiminnoissa ilmoitetaan kunnan nettisivuilla ja nuorisopalveluiden tileillä Facebookissa ja Instagramissa.

Aukioloajat:

5-6lk nuorille

Toimintaa järjestetään 23.1.-28.4.2024 välisenä aikana paitsi talvilomalla.
Tiistaisin klo 14.00 – 16.30
Torstaisin klo 14.00-16.30
Perjantaisin klo 14.00 – 16.30

7lk-17v. nuorille

Torstaisin klo 17.00 – 20.00
Toimintaa järjestetään 25.1.-25.4.2024 välisenä aikana.

Perjantaisin klo 18.00 – 21.30
Toimintaa järjestetään 26.1.-26.4.2024 välisenä aikana.